Jak obniżyć ciśnienie naturalnie?

Jak obniżyć ciśnienie naturalnie? Tag: choroby serca    ciśnienie krwi    krążenie    sok z granatu

Starożytni Egipcjanie uznawali granat za roślinę świętą i oddawali mu cześć; według starożytnej medycyny chińskiej sok z granatu był „skoncentrowanym życiem” oraz symbolem długowieczności. Granat, z powodu dużej ilości nasion, symbolizuje siłę rozrodu roślin oraz płodność.

Owoc granatu kryje w sobie bogactwo składników wpływających pozytywnie na organizm: zawiera w dużych ilościach witaminę C, błonnik, potas, niacynę, białko oraz kwasy organiczne. Sok z owoców granatu z powodzeniem zwalcza choroby serca i układu krążenia, normalizuje ciśnienie krwi, łagodzi stany zapalne w artretyzmie, przeciwdziała powstawaniu nowotworów oraz procesom starzenia. Jego skuteczność w działaniu przeciwko wolnym rodnikom oraz chorobom serca i układu krążenia o podłożu miażdżycowym została potwierdzona naukowo.

Granat jest bardzo wskazany dla osób z chorobą wieńcową ponieważ poprawia przepływ krwi w tętnicy szyjnej; redukuje złogi i zwapnienia w tętnicy szyjnej. Sok z granatu jest polecany przy zaburzeniach erekcji, spowalnia proces demencji wywołany przez chorobę Alzheimera, zmniejsza ciśnienie krwi.

Jedzenie granatów jest wskazane dla kobiet w ciąży, ponieważ działają one ochronnie na płód oraz chronią przyszłe matki przed uszkodzeniami mózgu. Systematyczne picie soku pomaga przy astmie, problemach z trawieniem, w leczeniu anginy i szkorbutu. Poleca się jedzenie granatów przy przeziębieniach, szczególnie przy gorączce.

Granat ma szerokie zastosowanie w przemyśle spożywczym, robi się z niego soki, galaretki, używa się go również do produkcji wina i syropu. Jego owoce używane są także w przemyśle kosmetycznym.

Przy zakupie granatu powinno się wziąć go do ręki aby poczuć jego ciężar, zawsze należy wybierać owoc, który wydaje się cięższy. Jego skórka powinna być błyszcząca, gładka, pozbawiona zadrapań.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis