Jak rzucić palenie?

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Jak rzucić palenie? Tag: jak rzucić palenie    rzucenie palenia    sposoby na rzucenie palenia

Jak rzucić palenie?
Palenie papierosów jest nałogiem niezwykle szkodliwym i z roku na rok coraz bardziej kosztownym. Niestety, jest to uzależnienie powierzchowne, co stanowi pewne trudności, przy rzucaniu palenia. Coraz więcej osób stara się zerwać z nałogiem, korzystając z różnych mniej lub bardziej znanych metod. Jeśli decydujemy się już na zerwanie z nałogiem, należy pamiętać, aby jak najszybciej, przystąpić do realizacji postanowienia.

Badania dowodzą, że osoby które postąpiły zgoła spontanicznie, mają dwukrotnie większe szanse na rzucenie kłopotliwego nawyku. Im dłużej będziemy zwlekać, tym trudniej będzie nam poczynić pierwsze kroki. Niezwykle ważna jest nasza silna wola, motywacja oraz wsparcie bliskich osób.

Jednym z takich pierwszych działań, jest oczyszczenie naszego codziennego środowiska z dymu nikotynowego. Wyrzućmy wszystkie papierosy oraz popielniczki, wywietrzmy całe mieszkanie, ze szczególnym uwzględnieniem miejsc, w których paliliśmy. Niezbędne jest także wypranie naszych ubrań, firan i zasłoń. Jeśli zdarzyło nam się palić papierosy w samochodzie, koniecznie wyczyśćmy siedzenia. Starajmy się nie przebywać w towarzystwie osób palących. Jeśli już ktoś z naszych znajomych pali, przejdźmy na ten czas do innego pomieszczenia.

Zawsze warto mieć w domu parę przekąsek na przykład pestek słonecznika lub dyni, aby zająć czymś ręce. Pomocne są również marchew, paluszki oraz gumy do życia. Bardzo dobre jest także picie dużej ilości wody niegazowanej w ciągu dnia, pomaga to oczyścić organizm. Jeśli ktoś nie przepada za wodą mineralną, możemy pić soki owocowe, ale należy wtedy zwrócić uwagę na niską zawartość cukru w napoju. Nie zapomnijmy także o ruchu fizycznym, przy rzucaniu nałogu nikotynowego, bywa on zbawienny. Pół godziny codziennego biegu lub długie godzinne spacery, poprawiają naszą sprawność fizyczną, przez co zmniejszymy ryzyko przytycia, po rzuceniu papierosów i rzeźbimy nasza sylwetkę. Przy okazji zmniejszamy poziom stresu, przyczyniamy się do dotlenienia mózgu i poprawiamy krążenie krwi w naszym organizmie, rozluźniamy mięśnie. Wydzielają się wtedy endorfiny, to znaczy hormony szczęścia, które zastępują nam chęć sięgnięcia po papierosa.

Jeśli nie lubisz długich spacerów, możemy pomyśleć o innej formie ćwiczeń. Zacznijmy chodzić na basen, siłownię, czy aerobik. Ważne jest, aby nie myśleć o paleniu. Po długim i wyczerpującym dniu pamiętajmy, aby zapewnić naszemu organizmowi co najmniej ośmiogodzinny sen. Pozwoli mu to się zregenerować i nabrać sił na następny, ciężki dzień. Znacznie lepiej się poczujemy jeśli zaczniemy się zdrowo odżywiać. Ograniczmy dania smażone, tłuste oraz desery. Nie przejadajmy się przed snem, kolacja powinna być najlżejszym posiłkiem. Pod żadnym pozorem nie chodźmy spać głodni! Wzbogaćmy naszą codzienną dietę o warzywa i owoce. Dzięki zdrowej diecie nie przytyjemy, gdy już rzucimy palenie.

Ciekawym sposobem na rzucenie niezdrowego nawyku, jest także akupunktura, która polega na nakłuwaniu specjalnymi igłami miejsc odpowiedzialnych za aktywność narządów wewnętrznych. Nie jest to jednak pewna metoda. Na niektórych w ogóle ona nie działa, są jednak tacy, którzy od razu rzucili palenie. Każda metoda działa indywidualnie, więc zawsze możemy spróbować. Na rynku istnieją także produkty, które pozwalają ograniczyć głód nikotynowy. Pomagają w tym między innymi specjalne gumy do żucia, pastylki, tabletki, plastry, filtry, czy elektryczne papierosy. Wszystkie te produkty zawierają terapeutyczną nikotynę, pozbawioną ciał smolistych.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*