Skóra a terapia hormonalna

Terapia hormonalna ma również swoje zastosowanie w przypadku, gdy miewamy problemy ze skórą. Tego typu przypadłością wymagającą często tak zdecydowanej interwencji jest trądzik.  Mimo, iż określa się go jako trądzik młodzieńczy, to może on przybrać postać dość zaawansowanej choroby skóry, która będzie dręczyła nas całymi latami. Choroba ta określana jest wówczas jako trądzik różowaty. Pojawia się on najczęściej po 50-tym roku życia. Borykają się z nią zarówno mężczyźni jak i kobiety. Należy jednak podkreślić, że u mężczyzn choroba przybiera bardziej „agresywną” formę, mimo, że dotyka ich dużo rzadziej niż panie.

Skóra pokryta trądzikiem różowatym nie wygląda za dobrze. Samodzielne próby pozbycia się go bywają zupełnie nieskuteczne a wręcz przeciwnie, pogarszają ogólny stan. Nie należy jednak ignorować tej przypadłości. Dlaczego? Ponieważ nieleczony trądzik różowaty może doprowadzić do pojawienia się u nas stanów zapalnych: spojówek i brzegów powiek, zębów a nawet zatok. Może też przyczynić się do osłabienia rogówki oka.

Z tego też względu, gdy mamy już ponad 50 lat i zauważymy u siebie takie objawy skórne jak: zaczerwienienie brody, policzków, nosa oraz czoła, które wciąż powracają mimo usilnych starań pozbycia się ich, udajmy się do dermatologa. Lekarz na podstawie badań postawi właściwą diagnozę, która z pewnością przyjmie postać skierowania nas do lekarza specjalisty. Ten z kolei oceni, jaka forma leczenia będzie dla nas konieczna. Leczenie hormonalne trądziku polega przede wszystkim na zaaplikowaniu pacjentce odpowiednich leków. Są to najczęściej preparaty antykoncepcyjne zawierające estrogeny. Leki te pomagają skutecznie w walce z głównymi objawami trądziku, czyli z łojotokiem, pojawianiem się niewielkich włosków na twarzy oraz wyrównaniem poziomu hormonów. Nadmieńmy jeszcze, że trądzik różowaty wywołany jest uaktywnieniem się męskich hormonów androgenów. Są one odpowiedzialne za pobudzanie gruczołów łojowych oraz zmuszają do aktywności mieszki włosowe. Leczenie hormonalne trądziku ma więc na celu osłabienie działania androgenów i przywrócenie odpowiedniego poziomu gospodarce hormonalnej.  Przykładowe leki, które stosuje się często w czasie hormonalnej terapii trądzikowej to: cyproteron, spironolakton, etynyloestradiol. Najlepiej, jeśli przepisze je nam lekarz. Należy więc podkreślić, że trądzik można wpisać na listę zawierającą zalecenia do terapii hormonami.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis